Na narty HEAD z linii Supershape składają się cztery modele nart on piste, których parametry będą odpowiedzią na oczekiwania różnych grup narciarzy. Aktualnie to chyba najbardziej wydajna i niezawodna linia nart dla ekspertów. Ich bezkonkurencyjna konstrukcja została oparta na Graphen’ie,  czyli najlżejszym i najcieńszym tworzywie, które jest aktualnie używane do wzmacniania konstrukcji nart. Ten specjalny materiał węglowy, który swoim wyglądem przypomina plaster miodu, sprawia, że narta bardzo dobrze pracuje, ale równocześnie zachowuje sztywność w skrętach. Graphene nie utwardza nadmiernie narty HEAD, dlatego może być stosowane również w nartach dla początkujących narciarzy.

 

SUPER TECHNOLOGIA

Poza Graphen’em, w Supershape’ach znajdziecie też system KERS, czyli Kinetic Energy Release System. Zastosowanie tej technologii, która dotychczas była używana w bolidach Formuły 1, zrewolucjonizowało podejście do sprzętu narciarskiego. Tłumacząc jak najprościej, system KERS ma za zadanie zmagazynować energię, którą tracimy podczas pokonywania zakrętów. W momencie wygięcia narty w skręcie, specjalne włókna umieszczone wewnątrz konstrukcji narty “ściągają” wytworzone impulsy energii i przekazują ją do microchipa. W końcowej fazie skrętu chip uwalnia zebraną energię, powodując usztywnienie narty HEAD, a tym samym zwiększenie prędkości jazdy. Dzięki temu mamy całkowitą pewność, że narta nie wejdzie nam w ślizg.

 

 

Czym się różnią narty HEAD Supershape?

Po kilku słowach wstępu na temat ogólnej konstrukcji nart z serii HEAD Supershape warto zwrócić uwagę na indywidualne cechy każdego modelu. Podstawowym parametrem, który je od siebie odróżnia jest taliowanie (podajemy wartości dla długości 170 cm)

I.SPEED –  124 / 68 / 103,6

I.MAGNUM – 131 / 72 / 110,3

I.RALLY – 135 / 76 / 114,1

I.TITAN – 137 / 80 / 116,9

Szerokość nart pod butem wpływa na przeznaczenie nart do jazdy. Im narty są szersze, tym są bardziej wszechstronne. Jeżeli preferujesz jazdę zarówno poza trasą, jaki na dobrze przygotowanym stoku, radzimy wybrać np. I.RALLY.  Z kolei I. SPEEDy są najwęższe, co sprawia, że najłatwiej wchodzą na krawędzie i bardzo szybko reagują. To wszystko razem sprawia, że będą idealnym wyborem dla narciarzy poszukujących mocnych wrażeń i dużych prędkości. Przy wyborze szerokości narty pod butem powinniśmy kierować się także masą ciała narciarza. Cięższy narciarz powinien zdecydować się na szersze narty HEAD, ponieważ narta pozostanie stabilniejsza przy wchodzeniu na krawędzie.

 

 

 

 

Tagi: , , , , , ,