Skarpety Fischer są uzupełnieniem szerokiej oferty sprzętu i odzieży w góry. Mimo iż może się wydawać że to mało istotny dodatek skarpety muszą spełniać kilka ważnych funkcji. Po pierwsze skarpetki powinny być odpowiednio ciepłe – dopasowane do zmiennych warunków na stoku, tak żeby móc skupić się na widokach i jeździe. Po drugie doskonale muszą odprowadzać wilgoć. Po trzecie muszą być świetnie dopasowane do nogi, dodatkowo poprawiając ułożenie w nogi bucie.
Skarpetki Fischer – jaki rozmiar wybrać?
Dopasowanie skarpet jest bardzo ważne zbyt duże, lub małe skarpetki będą niewygodne i mogą ograniczać krążenie. Producent oferuje skarpety w zakresach około trzech rozmiarów: 35-38, 39-42, 43-46 oraz 46-50.
Postaw na jakość skarpet
Fischer oferuje wysokiej klasy skarpety narciarskie. W ofercie producenta znajdziemy modele, które spełnią oczekiwania każdego narciarza. Producent oferuje modele podstawowe, oraz skarpetki z izolacją Promaloft i wełną Merino dla osób, które częściej marzną. Uzupełnieniem oferty alpejskiej są modele racingowe – trochę cieńsze, świetnie dopasowane. Odpowiednio uszyte skarpety spełniają szereg funkcji i są wykonane z kilku rodzajów materiałów. Są elastyczne, w odpowiednich miejscach mają wzmocnienia, paski naciągające, miejsca cieplejsze, grubsze i cieńsze.
Historia marki
Założyciel marki Josef Fischer urodził się 1896 roku, pochodził z ubogiej rodziny. W 1924 roku w starej stodole wynajmowanej za 125 funtów zakłada firmę. Początkowo konstruuje wagony kolejowe, z czasem narty i sanie. Gdy jego syn dorasta, rodzi się między nimi konflikt, który rozdzieli ich na lata. Junior Josef, próbuje przekonać ojca do unowocześnienia technologii na tak zwaną nartę warstwową. Po latach senior Josef ulega coraz większej popularności i przekonuje się do nowocześniejszej konstrukcji narty, konflikt zostaje zażegnany kilka przed śmiercią ojca. Junior przyjmuje do pracy dwóch mężczyzn: Ernest’a Simharl i Rudolf’a Ferch. Pierwszy stanie się najbliższym współpracownikiem młodszego Josef’a, drugi zaprojektuje pierwsze logo, po jakimś czasie zmieni je na znane nam 3 trójkąty. W 1959 roku młodzi mężczyźni decydują się wziąć udział w targach sportowych, otrzymują pierwsze zamówienie od hurtownika. Od 1960 roku firma po raz pierwszy więcej eksportuje, niż sprzeda w kraju.