Kaski na rolki Rollerblade
Kaski na rolki i ochraniacze Rollerblade to niezbędny sprzęt podczas jazy na rolkach – uzupełnij go o ochraniacze zabezpieczające przed urazami, kaski, oraz wymienne części. Kaski na rolki są bardzo potrzebnym elementem wyposażenia. Ich zadaniem jest ochrona głowy podczas upadku.
Historia rolek i marki Rollerblade
Legenda głosi, że pierwsze łyżworolki powstały w XVIII wieku, kiedy Holender próbował symulować jazdę na łyżwach, przybijając drewniane szpule do pasków drewna przymocowanych do jego butów.
W 1863 roku Amerykanin opracował pierwszą wrotkę z kółkami przymocowanymi obok siebie. Wkrótce formacja kółek dwa na dwa stała się standardem, a łyżworolki szybko zostały zapomniane. Od czasu do czasu pojawiały się nowe wersje rolek, ale koncepcja jeszcze się nie przyjęła.
Biorąc pod uwagę ówczesną technologię, rolki nie mogły być zaprojektowane tak, aby działały tak dobrze, jak konwencjonalne rolki. Do 1930 roku wrotki znalazły stałe miejsce w społeczeństwie. Ale zajęło to kolejne 29 lat, do 1959 roku, zanim ktoś wyprodukował masowo łyżwy z metalowymi kółkami. Kolejny znaczący rozwój nastąpił w 1973 roku, kiedy rolki zostały udoskonalone i spopularyzowane przez wprowadzenie koła poliuretanowego. W 1980 roku dwóch braci z Minnesoty, grających w hokeja, podczas przeszukiwania sklepu z artykułami sportowymi odkryło łyżworolki i zdecydowało, że ten projekt będzie idealnym narzędziem do treningu hokejowego poza sezonem.
Udoskonalili rolki i zaczęli montować pierwsze rolki Rollerblade® w piwnicy domu ich rodziców w Minneapolis. W tym samym roku założyli firmę, która później stała się Rollerblade®. Hokeiści wkrótce zwracali na siebie uwagę, gdy latem ślizgali się po drogach Minnesoty. Narciarze nordyccy i alpejscy również szybko dostosowali łyżwy Rollerblade do swoich treningów. Biznes rozwijał się we wczesnych latach 80-tych, ale rynek rolek in-line był słabo rozwinięty i ograniczony geograficznie.
W połowie lat 80. podjęto strategiczne działania marketingowe, aby ustawić jazdę na rolkach jako nowy sport, a oddolne taktyki marketingowe zastosowano w Miami Beach na Florydzie, Minneapolis w stanie Minnesota i Venice Beach w Kalifornii. Od połowy lat 80. do późnych lat 80. sprzedaż bezpośrednia została wyeliminowana, ponieważ firma Rollerblade szukała dystrybucji za pośrednictwem sprzedawców detalicznych artykułów sportowych.
Gdy lata 80-te dobiegły końca, Rollerblade rozszerzył rynek poprzez zawody w łyżworolkach, zawody i inne działania specyficzne dla tego sportu; w tym nowy trend jazdy agresywnej.
Ponadto tradycyjna taktyka marketingowa i agresywny plan public relations sprawiły, że łyżwiarstwo stało się głównym nurtem.
Na początku lat 90-tych międzynarodowa dystrybucja została po raz pierwszy zrealizowana wraz z utworzeniem kilku dystrybutorów. Również w 1991 roku Nordica, członek grupy Benetton, nabyła 50% udziałów w spółce. Wzajemne promocje z głównymi firmami produkującymi produkty konsumenckie dały wiarygodność rynkowi, a rozgłos dla tego sportu był najwyższy w historii, ponieważ popularność wzrosła, a uczestnictwo rosło szybciej niż jakikolwiek sport w historii.
Lata 90-te były wypełnione dalszą ekspansją rynku i przemysłu, do czego przyczyniły się wielkie postępy w technologii rolek. Lżejsze, mocniejsze materiały, niższe ceny i technologie, takie jak nasz rewolucyjny hamulec ABT®, sprawiły, że jazda na rolkach stała się bardziej dostępna dla osób w każdym wieku i o różnych umiejętnościach sportowych.