Dalbello
Początki w latach 60. – Powrót do Włoch
Chociaż Dalbello rozpoczęło produkcję butów narciarskich w 1974 roku, założyciele Alessandro i Giovanna Dal Bello udoskonalili swój zawód jako „rzemieślnicy” zajmujący się produkcją butów narciarskich w fabryce butów narciarskich Henke w Szwajcarii na początku lat 60-tych. Po powrocie do Włoch z nową, młodą rodziną zaczęli szyć skórzane cholewki do butów narciarskich dla firmy Henke w ramach kontraktu. „Chociaż byliśmy szczęśliwi, że wróciliśmy do Włoch jako producenci podzespołów kontraktowych, mieliśmy ograniczone możliwości zaprezentowania naszych prawdziwych talentów jako rzemieślników butów narciarskich. Wiedzieliśmy, że nasze pomysły i kreatywność nie są efektywnie wykorzystywane, i mieliśmy pewność, że samodzielnie możemy stworzyć lepszy biznes” – powiedział Alessandro Dal Bello, dyrektor generalny. Więc to jest dokładnie to, co zrobili. Pierwsze buty narciarskie Dalbello zostały sprzedane w Austrii w 1974 roku.
Lata 70. – Pierwsze buty Dalbello
Lata 70. to niesamowita dekada dla branży narciarskiej. Nowe pomysły i przełomowe technologie stały się normą, gdy na rynek trafiły innowacyjne projekty nart, butów, wiązań, odzieży i artykułów narciarskich. Dalbello i jego inżynierowie wnieśli kluczowy wkład w tę rewolucję technologiczną, ponieważ czasy zachęcały do podejmowania ryzyka i przesuwania granic rozwoju. Decydującym momentem w branży butów narciarskich w latach 70. była ostateczna transformacja ze skóry na rzecz plastiku.
Lata 80. – Pierwsze kroki w racingu
W latach 80-tych wysokie standardy jakości i wyjątkowe dopasowanie butów narciarskich Dalbello dały początek ich obecności na wybranych rynkach międzynarodowych. Pierwsze kroki stawiano na rynku wyścigowym. Dal Bello zatrudnił trzech narciarzy o międzynarodowej renomie do promocji swojej marki. Byli to Steve McKinney, którego zwycięstwa obejmowały 2 rekordy prędkości świata w 1977 r. (195 km/h) i 1982 r. (201 km/h), Tom Simons i Paul Bushman, którzy w 1982 r. stanęli na podium w Cervinii.
Lata 90. – Duży komercyjny sukces Dalbello
Już na początku lat 90-tych Dalbello zaczęło odnosić sukcesy handlowe na najważniejszych rynkach: Ameryce Północnej, Niemczech i Austrii. Stamtąd udało im się stworzyć jednorodną sieć dystrybutorów na całym świecie. Stamtąd Dalbello rozwinęło jednorodną sieć dystrybutorów we wszystkich pozostałych krajach świata; od Japonii po Australię i całą resztę Europy.
„Nasz zespół projektantów i menedżerów sprzedaży ciężko współpracował, aby stworzyć produkt inny od wszystkich pod względem technologii, jakości materiałów, komfortu, lekkości i łatwości dopasowania”. W 1997 roku pojawiła się seria Carvex, pierwsze i jedyne buty narciarskie zaprojektowane specjalnie do carvingu. Szeroko zakrojone badania i współpraca ze sportowcami i zespołem testowym pozwoliły Dalbello opracować but narciarski, który charakteryzował się gładkim, progresywnym flexem i zwiększonym wsparciem bocznym.
Lata dwutysięczne – freeskiing
Nowe tysiąclecie zapoczątkowało nowe podejście do narciarstwa wraz z „freeskiingowym” stylem życia. Wszystkie stare zasady zostały złamane i narodził się Program Rozwoju Jeźdźców Dalbello (PROW). RDP był pomysłem legendarnego narciarza Glena Plake’a. Inicjatywa RDP połączyła zawodowych narciarzy z inżynierami działu badawczo-rozwojowego firmy Dalbello w celu stworzenia najlepszych na świecie butów narciarskich.
RDP zainicjował dążenie do stworzenia najbardziej innowacyjnych i unikalnych butów narciarskich na świecie. W tym czasie zespół RDP powiększył się o takie legendy jak: XGames Champ, Tanner Hall, medaliści olimpijscy, Nick Goepper i Kevin Rolland, a także Russ Henshaw, McCrae Williams i wielu innych.
Rok 2014 – 13 milionów par butów Dalbello
Alessandro Dal Bello nigdy nie oglądał się za siebie, ponieważ rozwijał firmę poprzez ciągłe inwestowanie w nowe technologie i wykwalifikowany personel, który stał przed wyzwaniem opracowania lepszych i bardziej kreatywnych projektów butów narciarskich.
„Rok 2014 jest wyjątkowym osiągnięciem w historii Dalbello” – mówi Alessandro Dal Bello „W tym roku wyprodukujemy 13 000 000 par butów narciarskich. A ponieważ zadowolenie konsumentów jest kluczowym czynnikiem mierzącym nasz sukces, stawiamy sobie wyzwanie, aby wprowadzać na rynek najlepsze produkty. Znajduje to odzwierciedlenie w szerokiej gamie nagród, które Dalbello otrzymuje co roku”.