Kilka słów o marce Sidas
Sidas projektuje, rozwija i produkuje technologie i rozwiązania dostosowane do wszystkich stóp, wszystkich sportów i ogólnego zużycia.
Zadowolenie pacjentów, sportowców i ogółu społeczeństwa wynika z połączenia opieki, komfortu i dobrego samopoczucia. Misją Sidas jest przyczynianie się do tego celu wraz ze specjalistami od stóp.
Sidas prowadzi badania, stosując globalne podejście, zwracając się o pomoc do podologów, pedorystów, inżynierów, lekarzy, biomechaników, osteopatów i specjalistów od obuwia, z których wszyscy mają uzupełniającą się wiedzę.
Dzięki ekspertom i najlepszym sportowcom innowacyjność leży u podstaw Sidas. Proces ten, prowadzony przez dział Badań i Rozwoju, umożliwia opracowywanie produktów jutra. Produkty te są zgodne z procesami produkcyjnymi, które firma w pełni opanowała dzięki możliwościom swojego zakładu produkcyjnego i partnerstwom utworzonym z liderami przemysłu.
Historia marki
Odciski stóp są jak odciski palców: twoje są inne niż wszystkich innych. Każda osoba ma swój własny, niepowtarzalny sposób chodzenia, a firma SIDAS podjęła właściwy krok, tworząc produkty dopasowane do indywidualnych potrzeb, które są równie wyjątkowe.
Wszystko zaczęło się w 1975 roku
Loïc David w latach 70. został wysłany do USA jako ambasador marki TRAPPEUR. Był zdeterminowany, aby francuskie buty narciarskie stały się wygodniejsze niż amerykańska konkurencja, która w tamtym czasie była liderem na dynamicznie rozwijającym się rynku. Podczas swoich wędrówek po plaży na Hawajach zauważył odcisk stopy na piasku, co podsunęło mu genialny pomysł stworzenia wkładki, która byłaby uformowana bezpośrednio do kształtu spoczywającej na niej stopy.
Loïc David wpadł na pomysł, ale nie miał sprzętu, na którym mógłby go wypróbować. Bez problemu! Aby uformować swoje pierwsze wkładki, musiał zadowolić się naczyniem żaroodpornym z kuchni. Pamiętny pierwszy krok, który zrobiła również grupa czołowych sportowców!
Łącząc siły z dwoma wspólnikami, Jacquesem Martinem i Gabrielem Pellicotem, wkrótce założył firmę SIDAS.
Potem nastąpił okres rejestracji patentów i opracowywania nowych urządzeń, produktów i maszyn, cały czas mając na uwadze, że efekt końcowy musi być wygodny, zaawansowany technologicznie i dobrze wyglądać. Wkrótce do zespołu dołączyły dodatkowe talenty: Peter Handelbauer w dziedzinie projektowania, Patrick Boismal w dziedzinie medycyny… Odniósł sukces.
Ślad SIDAS stawał się coraz większy zarówno w dziedzinie sportu, jak i medycyny. Prasa i media zaczęły się przyglądać, a osiągnięcia zespołu zostały ukoronowane Nagrodą Specjalną za Innowacyjność w 1996 roku. Wczesne lata z pewnością pozostawiły po sobie ślad.
Ich osobowości i przekonania umieściły Sidas na dynamicznie rozwijającym się rynku SKI, dzięki opracowaniu i wprowadzeniu na rynek rozwiązania zapewniającego komfort stopy podczas jazdy na nartach: wkładka dopasowująca się do kształtu stopy. Ta działalność rozwija się na arenie międzynarodowej (USA, Japonia).
- 1985: Z inicjatywy Patricka Boismala, Sidas wkroczył na nowy rynek: Zastosowania medyczne
stworzenie znaku towarowego PODIATECH - rozwiązania terapeutyczne dla profesjonalnych specjalistów od stóp (ortezy)
François Duvillard mówi o sukcesji w zarządzie SIDAS w pozytywnym tonie: „Czas był właściwy”. Nie można zaprzeczyć, że zastąpienie trzech mężczyzn trzema innymi mężczyznami było świetnym pomysłem, który dobrze się sprawdził. Tak więc w 1996 roku François Duvillard poszedł w ślady Loïca Davida, przejmując dział sprzedaży i marketingu.
Deptali mu po piętach Jean-Pierre Delangle i Thierry Ravillion, kierując odpowiednio działami finansów i produkcji.
Tak jak zrobił to pierwszy triumwirat przed nimi, młodzi parweniusze bardzo naturalnie podzielili się obowiązkami. O to właśnie chodzi w SIDAS: miejsce dla każdego, we właściwym czasie i bardzo polubownie.
Ambicja skłoniła ich do opracowania pięcioletniego planu rozwoju (+54%), poprzez wprowadzenie nowych umiejętności, wejście na nowe rynki na każdym kontynencie oraz utworzenie nowego zakładu produkcyjnego.