Narty

Narty Fischer Progressor F18 czy Fischer Progressor F17?

Narty Fischer Progressor F18, czy Fischer Progressor F17? Narty Fischer Progressor to jeden z najbardziej popularnych modeli nart w ofercie Austriackiego producenta. Model Fischer Progressor F18 to bardzo utytułowany model nart – wielokrotny zwycięzca wielu testów narciarskich i następca kultowej 800'tki.  W World Ski Teście Fischer Progressor F18 (Progressor 800) to model, który od lat utrzymuje się na podium w grupie nart męskich. Co jednak z Fischerem Progressor F17? Fischer Progressor F17 to model bardzo podobny do F18. Te same…

Wiązania narciarskie – jak są zbudowane?

Służą do połączenia narty z butem narciarskim, to oczywiste. Umiejętny dobór wiązań nie jest już jednak tak oczywisty. Dopasowane wiązania to takie, które będą dobrze trzymały but podczas jazdy, ale rozepną się w momencie wywrotki lub zderzenia. Zatem, jakie wiązania na narty wybrać? Na początek bierzemy pod uwagę umiejętności narciarza, styl i prędkość jazdy, a także jego wzrost i wagę. Następnie ustawiamy wiązania według znajdującej się na nich skali. Szczerz odradzamy samodzielne ustawianie wiązań. Najlepiej zlecić to profesjonalistom ze sklepu…

Jak ustawić wiązania narciarskie?

O czym pamiętać ustawiając wiązania? To podstawa zapewnienia sobie komfortu i bezpieczeństwa na stoku narciarskim.  Do określenia najlepszych parametrów regulacji wiązań stosuje się Międzynarodową normę ISO 11088. Ta norma określa profil narciarza za pomocą 5 parametrów: Waga narciarza bez ubrania Wzrost narciarza. Wiek narciarza. Poziom zaawansowania. Długość zewnętrzna podeszwy buta narciarskiego. Zależność między tymi parametrami  określa siłę wypięcia wiązań. Wiązania ustawia się przez umieszczenie wskaźnika w wiązaniach na właściwej liczbie w okienkach wiązań usytuowanych z przodu i z tyłu.  …

Narty Head Supershape, czy narty Head V-shape?

Narty Head Supershape, czy narty Head V-shape? Grupa nart Head Supershape na rynku jest już dostępna od kilku sezonów. Doskonale znana z 4 modeli nart: Magnum, Rally, Speed i Titan od sezonu 2020/21 została rozszerzona o model Original! Bardzo dobre opinie, oraz wyniki testów narciarskich zapewniają całej grupie rozpoznawalność i ugruntowaną pozycję na rynku. Grupa skierowana do narciarzy zaawansowanych szukających uniwersalnych nart na cały dzień. Kolekcja nart Head Supershape 2020/2021: Kolekcja nart Head Supershape 2019/2020: Grupa nart Head V-Shape debiutowała…

Narty Fischer Curv DTX, czy narty Fischer Curv GT?

Narty Fischer Curv DTX, czy narty Fischer Curv GT? Narty Fischera z linii Curv zadebiutowały w sezonie 2016/2017 początkowo były to trzy modele Curv Ti, Curv DTX i The Curv. Wraz z kolejnością wymienionych modeli wzrasta sztywność i wymagania nart. W sezonie 2017/2018 linia Curv została rozszerzona o model Curv GT, który będąc bardzo zbliżonym do DTX'a jest od niego szerszy o około 8mm pod butem. Cała linia skierowana jest do doświadczonych narciarzy szukających wszechstronnych modeli nart. Tak dobrych na…

Fischer RC4 Speed, RC4 Superior SC, czy RC4 RCS?

W sezonie 2020/21 grupa nart Fischer RC4 przechodzi rewolucję. Zmieniają się Worldcupy – poza zmianą kształtu, która widoczna jest na pierwszy rzut oka minimalnie zmienia się taliowanie nart. Worldcup'y są trochę lżejsze od poprzednich wersji i dostają nowe płyty – a te są do wyboru M-Track i M/O Plate. Wersja z mocniejszą płytą ma w nazwie Pro – czyli mamy Fischer RC4 Worldcup SC i Fischer RC4 Worldcup SC PRO. Poza tym w grupie RC4 pojawia się nowy model CT…

Fischer Progressor F17, czy Fischer Progressor 700?

Fischer Progressor F17, czy Fischer Progressor 700? Fischer Progressor zadebiutował kilka lat temu na rynku i był to strzał w 10 Fischera. Potwierdzają to wyniki worldskitest.com – parę zwycięstw w grupie i kilka razy na podium. Obecnie jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych serii nart. Na początku producent miał w swojej ofercie kilka: Progressor 600, 700, 800 i 900. Czym wyższy numer tym twardsze i trudniejsze narty. Od sezonu 2017/18 w modelu F17 i 700 mamy drewniany rdzeń! Jest to…

Jak jeździć po muldach? – Narciarskie ABC

Pewnie niejednokrotnie zazdrościliście profesjonalnym narciarzom tego, jak lekko ich narty suną po stoku pełnym zmuldowanego śniegu. Obserwując ich z boku można odnieść wrażenie, że w ich kolanach znajdują się sprężyny, wprawiane w ruch przez atletyczne uda. Dla reszty narciarzy, którzy mają trochę mniej siły w nogach, widok stoku pełnego kopców śniegu nie przedstawia się tak ekscytująco. Podpowiadamy jaką obrać technikę, żeby jazda po muldach przestała być męczarnią. Jak jeździć po muldach? Utrzymaj balans - trzymaj ręce z przodu, nie bądź sztywny,…

Jak jeździć na nartach?

10 zasad bezpieczeństwa na stoku Jak jeździć na nartach, aby zachować bezpieczeństwo na stoku? Na podstawie zaleceń GOPR, TOPR i FIS przygotowaliśmy dla was dekalog bezpiecznego narciarza.   1. Zwracaj uwagę na inne osoby na stoku. Zachowuj się tak, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa na stoku. Dla zachowania odpowiedniego bezpieczeństwa równie istotne co uważność na stoku, jest dobre przygotowanie sprzętu do jazdy. Zadbaj o to, aby dobrze dopiąć buty narciarskie, odpowiednio ustawić siłę wypięcia wiązań, a także naostrzyć i nasmarować narty.…

System HEAD KERS – narty szybkie jak F1

Najszybsze narty na świecie HEAD stały się jeszcze szybsze, a to za sprawą wprowadzenia nowoczesnej technologii HEAD KERS! KERS, czyli Kinetic Energy Release System dotychczas był stosowany w bolidach Formuły 1. Jego zadaniem jest odzyskiwanie energii kinetycznej. Bolidy F1 narażone są na ekstremalne przeciążenia, zarówno podczas pokonywania zakrętów, jak i przyspieszania i hamowania. Kierowca wciskając hamulec wytraca prędkość, czyli energię. KERS magazynuje wytracaną energię kinetyczną, zamieniając ją w elektryczną, która może zostać uwolniona w dowolnym momencie przez kierowcę. Jak działa system HEAD…
Znajdujesz się aktualnie w: